Svarbi Informacija Apie Duomenų Apsaugą

Viešumoje pasirodžius žiniai apie gyventojų asmens duomenų nutekinimą, mes taip pat sulaukiame klausimų dėl galimybės jomis pasinaudoti finansinio sukčiavimo tikslais bei būtinų apsaugos priemonių.

Siekdami išsamiai informuoti savo klientus, dalinamės Lietuvos bankų asociacijos (LBA) rekomendacijomis bei atkreipiame klientų dėmesį, ką būtina žinoti ir ką reikia atlikti, norint saugiai naudotis populiariomis elektroninėmis paslaugomis. 

1. Ar turiu blokuoti kortelę?

„CityBee“ atveju, vadovaujantis bendrovės viešai pateikta informacija bei tarptautiniu mokėjimo kortelių rinkos duomenų apsaugos standartu (angl. PCI DSS), „CityBee“ neturi prieigos prie unijos išduotų mokėjimo kortelių duomenų ir jų nekaupia. Tai taikytina ir kitiems paslaugų, teikiamų per išmaniąsias programėles (pavežėjimas, maisto pristatymas ir t. t.), teikėjams. Todėl blokuoti mokėjimo kortelę, naudotą atsiskaitymams per programėlę, norint apsisaugoti nuo galimų sukčiavimų, būtų perteklinė priemonė.

Taip pat rekomenduojama nelaikyti visų turimų pinigų mokėjimo kortelėje, kurią naudojamasi atsiskaitymams per išmaniąsias programėles bei interneto parduotuvėse. Taip pat rekomenduojama reguliariai jungtis prie elektroninės bankininkystės ir tikrinti sąskaitos likutį, atliktas operacijas bei rezervuotas sumas. Pastebėjus neatitikimų, ragintume nedelsiant informuoti savo kredito įstaigą.

Primename, kad galite apsaugoti mokėjimo kortelę nuo neteisėtų operacijų, prisijungdami prie saugaus atsiskaitymo internetu programos „Secure 3D“. Atsiskaitydami mokėjimo kortele internetinėse parduotuvėse, dalyvaujančiose „Secure 3D“ programoje, bus reikalinga suvesti papildomą tik Jums žinomą slaptažodį bei vienkartinį saugos kodą, gautą SMS žinute.

Tam, kad Jūsų kortelė būtų registruota saugiems pirkimams internetu, elektroninėje bankininkystėje „i-Unija“ spauskite: „Sąskaitos“ -> „Mokėjimo kortelės“ -> „Saugus pirkimas“ -> „Veiksmai“ -> „Registruoti“.

Pastaba: Siekiant maksimalios neteisėtų operacijų prevencijos ir vadovaujantis ES Mokėjimo paslaugų direktyva, nuo 2021 m. sausio 1 d. apribota didžiausia atsiskaitymo suma tose internetinėse parduotuvėse, kurios nedalyvauja „Secure 3D“ saugumo programoje.

2. Ar sukčiai gali pasiimti paskolą, atsidaryti sąskaitą, gauti kitų finansinių paslaugų mano vardu? Ar prevenciškai užsiregistravus į nenorinčių gauti kreditą asmenų sąrašą, tai neatsilieps asmens kredito istorijai?

Lietuvoje veikiančiose kredito įstaigose nėra galima situacija, kai žinant asmens vardą, pavardę, asmens kodą ar vairuotojo pažymėjimo duomenis būtų galima paimti kreditą, atsidaryti naują ar papildomą sąskaitą kito asmens vardu, užsakyti mokėjimo kortelę arba sužinoti lėšų likučius sąskaitose.

Patarimas: Siekiant apsisaugoti nuo nepageidaujamų kreditų, rekomenduojama užsiregistruoti Lietuvos banko duomenų bazėje „STOP vartojimo kreditams“. Taip pat pasinaudoti kredito biuro „Creditinfo Lietuva“ paslauga „Apsaugok savo tapatybę visus metus“.

Tokios paslaugos užsakymas ir atsisakymas kredito istorijos nepaveiks. Svarbu atsisakyti paslaugos, nusprendus teikti paskolos ar bet kurios kitos finansinės paslaugos prašymą finansų institucijai.

3. Ar reikia pranešti kredito unijai apie asmens duomenų nutekinimą ir kad buvo naudotasi „CityBee“ paslaugomis?

Kreiptis į kredito uniją reikėtų tik tuo atveju, jeigu pastebėjote neįprastų operacijų savo sąskaitoje, ir turite pagrindo manyti, kad tai galėjo būti sukčių darbas.

Patarimas: Minima aktualija gali išprovokuoti sukčiavimo atvejų, siūlant pagalbą ar konsultacijas dėl duomenų apsaugos ir dangstantis kompetentingų organizacijų bei institucijų vardu. LBA prašo kredito unijų klientų būti budriems ir kritiškai vertinti visus gaunamus skambučius bei žinutes. Bankai ir kitos finansų įstaigos ar teisėsaugos institucijos nei telefonu, nei el. paštu niekada neprašo atskleisti jokių prisijungimo prie asmeninės kliento sąskaitos duomenų. Ši informacija priklauso tik klientui ir su ja reikia elgtis itin apdairiai. Griežtai nepasitikėkite gauta informacija, jei ši telefoną ar elektroninio pašto dėžutę pasiekė ne kaip atsakas į jūsų teiktą užklausą. Pavyzdžiui, pateiktą oficialiu kredito unijos klientų aptarnavimo vietos adresu.

Dalintis

Dėmesio!

Atidžiai patikrinkite, ar teisingai nurodėte sąskaitos numerį. Mokėjimo operacija yra vykdoma pagal Jūsų nurodytą gavėjo sąskaitos numerį. Neteisingai nurodžius sąskaitos numerį, piniginės lėšos gali būti įskaitytos į kito kliento sąskaitą, net jei gavėjo pavadinimas nurodytas teisingai.